Ajūrvēdas virtuves noslēpumi

Prasadam1. Lai uzlabotu gremošanu un arī paša ēdiena garšu, pirms ēšanas apslaciet ēdienu ar citrona sulu. Tas pārvērtīs jūsu ēdienu no parasta un ikdienišķa uz ļoti svaigu un garšīgu. Bet to var darīt tikai ar pusdienām, jo liels daudzums skābas garšas no rīta un vakarā var radīt gremošanas traucējumus.

2. Lai ziemā nesaltu, ēdiet pusdienās skābētus kāpostus un sālītus gurķus. To skābā garša asimilējoties ķermenī rada siltumu.

3. Cepšanai vislabāk izmantot kukurūzu eļļu, jo tā labāk un ilgāk kā citas eļļas panes karsēšanu bez sadalīšanās. Otra labākā ir saulespuķu eļļa, bet tā karsējot sadalās ātrāk nekā kukurūzas eļļa. Bet olīveļļa un lineļļa vispār nepanes karsēšanu, karsējot tās ātri sadalās un rada kaitīgas vielas. Taukvielu karalis ir ghī sviests, tas lieliski panes pat vairākkārtēju karsēšanu, tas ļoti labvēlīgi iedarbojas uz mūsu organismu, un jo īpaši uz gremošanu.

4. Ja vēlaties, lai jūsu ēdiens saturētu vairāk skaidrības īpašību un sniegtu jums vairāk pozitīvu emociju, pievienojiet katrā ēdienā gatavošanas vidū nelielu daudzumu cukura (pat sāļajos ēdienos) un pavisam, pavisam nedaudz govs piena (ja pats ēdiens nesatur piena produktus). Bet ēdienam no tomātiem vienmēr nepieciešams pievienot cukuru, jo cukurs uzlabo tomātu garšu, mīkstina to iekšējo uguni un kopumā palīdz tos sagremot.

5. Pats labākais un veselīgākais ēdiens ir tas, kas ir pagatavots ne ilgāk kā pirms 3 stundām. Šāds ēdiens ir skaidrības ēdiens un vislabākajā veidā baro ķermeni. Ēdiens, kas bijis gatavots ilgāk kā pirms 3 stundām, jau ir ar tumsības īpašībām un nespēj dziedināt ķermeni. Ja ēd tikai ēdienu, kas nostāvējies veselu nakti (kaut vai ledusskapī), tad problēmas ar veselību jūs nekad nepametīs, jo tāds ēdiens jau sadalās, kaut arī mēs to nepamanīsim, bet, to karsējot, sadalīšanās process vēl vairāk paātrinās, tādā veidā tauki, ko satur ēdiens, pie atkārtotas karsēšanas var pārvērsties par indēm.

6. Konservēti produkti nesatur nekā laba no sākotnējā produkta, tajos ir tikai tukša čaula ar vāju garšu, bet tā, kas baro mūsu ķermeni – prānas – tur vairs nav. Turklāt konservi priekš mūsu organisma vienmēr ir toksīni. Arī saldēti produkti mums nav vērtīgi, tie paātrina novecošanās procesus.

7. Mūsu rīta ēdienā vajadzētu dominēt saldajai garšai, vakarā (ja kāds ēd vakarā) – neitrālai garšai (t.i. tie produkti, kas satur daudz ūdens, no tā garša būs neitrāla), bet pusdienās jābūt visām sešām garšām – salda, skāba, sālīta, rūgta, asa, sīva. Kad ēdienā ir visas sešas garšas, tad tas pilnībā piesātina mūsu ķermeni un prātu.

8. Lai bagātinātu mūsu ierasto ēdienu ar dažādām garšām un uzlabotu tā sagremošanu, nepieciešams lietot garšvielas, BET!, nelielās devās un tikai tās, kuras jums der, un tikai ar tiem produktiem, ar kuriem tās sader kopā.

9. Vienā ēdienreizē labāk nelietot kopā nesaderīgus produktus, piemēram, kopā ēst maizi, rīsus, kartupeļus un auzas, vai arī maisīt kopā vārītus vai svaigus dārzeņus ar svaigiem augļiem, vai maisīt pienu kopā ar vēl kaut ko, vai skābus augļus kopā ar saldiem.

10. Pavāram, kurš gatavo ēdienu, jābūt mierīgam un mierpilnam, citādāk visi viņa uztraukumi un kairinājumi ar dusmām nokļūs tajā ēdienā, ko viņš gatavo, tāpēc ka ēdiens uzsūc sevī tā gatavotāja domas un noskaņojumu. Šī iemesla dēļ labāk neēst apšaubāmās vietās, kad jūs nezināt, kurš un kā gatavo ēdienu.Tas pats attiecas arī uz ēšanai gatavu ēdienu iegādi veikalos. Sevišķi spēcīgi sevī pavāra emocijas uzsūc maize, bulciņas un konditorejas izstrādājumi.

11. Arī ēst nepieciešams mierīgā un labā garastāvoklī, patīkamā kompānijā un tīrā vidē, tas palīdz gremošanai. Pretējā gadījumā viss, kas tiek apēsts nemiera stāvoklī, atnesīs ciešanas un jaunus uztraukumus. Ļoti svarīgi ir ēdienu kārtīgi sakošļāt.

12. Visveselīgākais ēdiens ir – svaigi pagatavots, sulīgs, salds, eļļains, garšīgs, silts,- tas dod spēku un veselību. Pārāk karsts, pārāk skābs, pārmērīgi ass, pārsālīts, pārcepts, sauss un nostāvējies ēdiens – nes ķermenim un prātam ciešanas un slimības.

13. Ļoti svarīgi veselībai ir ēst tikai tad, kad sajūtat īstu izsalkumu, nevis dēļ “kārām acīm”. Un apēstā ēdiena daudzums vienā ēdienreizē nedrīkst pārsniegt jūsu kopā saliktu divu sauju apjomu.

14. Jāēd ir mēreni, nepārēdoties, vienmēr atstājot vēderā brīvu vietu gaisam, bez kura nedegs gremošanas uguns, bet 2/4 daļas var aizpildīt ar ēdienu un šķidrumu.

15. Lai noņemtu ēdienam visu piesārņojumu, ko tas saņēmis, līdz nokļuvis uz jūsu galda, nepieciešams noskaitīt lūgšanas, jebkuras reliģijas, kuru jūs cienāt, un pateikties Dievam par visu.

16. Pērkot produktus ēšanai, izvēlieties tikai gatavus, sulīgus augļus vai dārzeņus, svaigus piena produktus un kultūraugus. Nekad necentieties ietaupīt uz ēdiena, jo tas ir ieguldījums jūsu veselībā uz ilgiem gadiem.

17. Ēšanas laikā nedzeriet aukstus dzērienus un neēdiet aukstus ēdienus, jo tas stipri pavājina gremošanas uguni.

18. Nevajag ēst vēlu vakarā (pēc saules rieta vai no rīta pirms saules lēkta), lielā karstumā vai sēžot tieši zem karstās pusdienu saules stariem.

19. Ēdot noteikti jāsēž vai nu uz grīdas, vai pie galda ar taisnu muguru, un pēc ēšanas jāpasēž mierīgi vēl 5 minūtes, citādāk pārāk aktīva darbošanās var izraisīt gremošanas traucējumus.

20. Dzert labāk ir pirms ēšanas vai ēšanas laikā (siltu vai karstu dzērienu), bet tikai nelielu daudzumu. Pēc ēšanas nepieciešams nogaidīt 1,5-2 stundas, kamēr norit aktīvā gremošanas fāze, un tikai tad drīkst dzert, citādi var apdzēst gremošanas uguni.

21. Izvēloties ēdienus ēšanai, nepieciešams ņemt vērā sezonu un laika apstākļus, jo mūsu gremošanas uguns no tā ir atkarīga. Nevajag pārmērīgi ēst augļus un ogas, kad nav to sezona tajā teritorijā, kurā dzīvojat, jo organismam būs grūti tos sagremot, tā kā tam ir cits ritms, kas atbilst pašreizējam vietējam gadalaikam. Tāpat arī nevajag karstajā laikā vai lietus sezonā, kad mūsu organisma gremošanas uguns samazinās, lietot lielā daudzumā cieti saturošus vai piena produktus, jo tie grūti sagremojas.

22. Nav ieteicams vienā ēdienreizē ēst ļoti daudz dažādu ēdienu, jo mūsu gremošanas uguns tad netiks ar visiem galā.

23. Ēdiens būtu jāizvēlas katram cilvēkam individuāli, atkarībā no viņa konstitūcijas, saslimšanām, nodarbošanās veida, dzīvesvietas un citiem faktoriem.

(Tulkots no http://www.torsunov.ru/ru/interesting/vegi-recepts.html)

This entry was posted in Citi. Bookmark the permalink.

Comments are closed.