Prāna (dzīvības enerģija) un ēdiens

PranaPrāna ir dzīvības enerģija un tā būtībā veicina dzīvotspēju visos organisma līmeņos. Ja šūna, kas ievadīta organismā, ir pilna ar prānu, tā stiprinās un izplatās. Nesaņemot pietiekami daudz prānas, notiek pretējais, un šūna sāk sačokuroties vai sarukt. Bez prānas ietekmes sāk veidoties toksīni, un ķermenis, kurš ir mazāk spējīgs sevi aizstāvēt, tiek postīts ar nogurumu un slimībām.

Ir ļoti daudz ēdienu, kas ir bagāti ar prānu. Dzīvi ēdieni, tādi kā dīgsti, ir ļoti piesātināti ar to. Dzīvo ēdienu ēšana ir gandrīz tas pats, kas ēst tīru prānu, un to tiešās dzīvinošās īpašības ir tās, kas padara tos tik vērtīgus. Tomēr tiem jābūt kā daļai no līdzsvarota un pilnīga uztura un jābūt kombinētiem kopā ar svaigiem un pareizi pagatavotiem ēdieniem.

Dārzeņos un augļos ir liels prānas īpatsvars, bet, tos iegādājoties, jābūt ļoti uzmanīgiem attiecībā uz to svaigumu. Piemēram, ļoti manāmi samazinās dārzeņu kvalitāte, ja tie ir bijuši atdzesēti vai arī pavadījuši ceļā ilgu laiku, sākuši dzīt dzinumus vai arī sapuvuši. Salīdziniet dārzeņu lakstus, ja tādi ir klāt, ar svaigi plūktiem dārzeņiem.

Kā var pateikt, vai ēdiens satur daudz prānas? To bieži vien nosaka tā krāsa. Jo spilgtāka un dzīvāka krāsa, jo lielāks prānas īpatsvars un augstāka tā uzturvērtība. Šis noteikums var tikt pārkāpts, ja tiek izmantoti mākslīgi līdzekļi, lai uzlabotu produkta krāsu, vai lai liktu tam izskatīties spīdīgam un svaigam. Viegls piemērs tam ir āboli, kas var būt ievaskoti, lai dotu tiem mākslīgu spīdumu.

Cits veids, kā noteikt, vai produktam ir prāna, ir pēc tā garšas. Ir atšķirība ēdiena garšā ēdienam, kam ir mazāk prānas, bieži dēļ tā, ka ir sācies sadalīšanās process. Tas var garšot nedaudz rūgteni vai ieskābi, atkarībā no produkta, turpretim produktam, kas bagāts ar prānu, ir daudz patīkamāka garša. Tas pats attiecas uz smaržu. Ēdienu smarža, kas bagāti ar prānu, parasti ir daudz dzīvīgāka. Ēdienam, kam trūkst smaržas vai tas ir nedaudz sasmacis, bieži vien ir mazāk prānas.

Būtībā jebkurš svaigs produkts satur prānu. Tiklīdz auglis vai dārzenis ir sasniedzis pilnīgu nogatavošanās pakāpi, dzīvības enerģija sāk atkāpties, un visu pārņem baktērijas, kas atbild par deģenaritatīviem procesiem. Zilumi un pelējumi ir vienkāršas pazīmes, kas liecina, ka auglis ir zaudējis savu maksimālo dzīvīgumu, un sadalīšanās process ir sācies. Būtu jāizvairās no sadalījušos produktu ēšanas, jo tā organismā tiek ievadīti neveselīgi mikroorganismi.

Jebkurš produkts, kas pavadījis ledusskapī ilgāku laika periodu, būs daudz zaudējis no prānas apjoma, tas pats attiecas uz pagatavotiem ēdieniem. Pārmērīgi apstrādāts ēdiens parasti nozīmē, ka prāna ir gandrīz pilnībā izzudusi. Cilvēki mēdz vārīt dārzeņus, līdz tie kļūst balti. Tad labāk ir dzert to sulu kā zupu, tad vismaz tiks uzņemta daļa uzturvielu.

Ja dārzeņi tiek gatavoti, tad tas ir jādara pavisam nedaudz, lai tiktu saglabāts to dzīvīgums. Cilvēki, kas no saviem dārzeņiem izvāra dzīvību ārā, ēd mirušu ēdienu. Tvaiki ir laba virtuves piedeva, arī tvaiku katls, kamēr vien ēdiens nav pārmērīgi novārīts. Mikroviļņu krāsnī gatavoti ēdieni patiesībā šķiet vairāk saglabā prānu, ja vien nav pārgatavoti, bet bažas vairāk rada starojums, ko tā izstaro uz ēdienu.

Nerunājot par gatavošanas ilgumu, ēdienu pārpalikumiem bieži trūkst prānas vienkārši tāpēc, ka tie tiek atdzesēti un atkārtoti uzsildīti, apdraudot to dzīvīgumu. Ēdiens zaudē savu dzīvīgumu arī, ja tas ir bijis gatavots un ir bijuši nozīmīgi pārkāpumi pirms tā ēšanas. Ledusskapim vai uzglabāšanas vietai vienmēr jābūt tīrai, tajā nedrīkst būt bojātu ēdienu un to aromātu.

Jebkurš dārzenis, kas ir organiski audzēts, satur vairāk prānas nekā tas, kurš nav. Garša, krāsa un struktūra šādiem dārzeņiem ir daudz pārāka nekā tiem, kas audzēti mākslīgā veidā. Jebkurš dārzenis, kas ir pilns ar kārpām un plankumiem, iespējams, ir audzēts sliktos apstākļos un slikti uzglabāts, no šādiem produktiem ieteicams izvairīties.

Tas ir interesanti, ka visiem pārstrādātajiem produktiem trūkst prānas. Tai skaitā cukuram, miltiem, vairumam maizes, sieru un brokastu pārslām. Šie produkti zaudē savu dzīvīgumu pārstrādes laikā, kas arī ir iemesls, kāpēc vienmēr ieteicams ēst dabiskus produktus. Produktiem, kas tiek uzglabāti konservu bundžās, arī trūkst prānas, tāpat kā saldētiem un daļēji pagatavotiem ēdieniem, kurus nepieciešams atkārtoti uzkarsēt.

Īpaši kaitīgi ir tie pārtikas produkti, kas satur jebkāda veida mākslīgās krāsvielas un konservantus. Šīs vielas ienes organismā ķīmiskos toksīnus un noved pie noteiktās fiziskām kaitēm, kas ir plaši zināmas. Reizēm krāsa, kas asociējas ar apstrādāto ēdienu, ir nedabīga, tāpēc noteikti nepieciešams izlasīt etiķeti, ja ir kādas aizdomas. Saprātīga izvēle ir vispār izvairīties no ķīmiskām un mākslīgām sastāvdaļām.

Produkti, kam ir zema prānas enerģija, parasti ir smagnēji, bezgaršīgi un tiem trūkst uzturvielas. Šādi ēdieni atbilst tumsībai. Ēdieni bez prānas sagrauj organismu, aizsprosto gremošanas traktu un veicina ķermenī toksīnu veidošanos un tauku uzkrāšanos.

No visiem pārtikas produktiem vismazāk prānas enerģijas satur gaļa, jo tā sastāv no miruša vai jau sadalījušās materiāla. Dzīvība ir pazudusi no dzīvnieka ķermeņa, tāpat arī prāna ir izzudusi, un tas, kas palicis pāri, jau sāk sadalīties. Gaļas ēšana ir pielīdzināma ne tikai tāda produkta ēšanai, kas jau ir pūšanas procesā, bet arī tāda, kas ir pilnībā miris jebkādiem nolūkiem.

Atšķirība ar augļiem un dārzeņiem ir tāda, ka to prānā ir pietiekami daudz impulsu, lai uzturētu sevi pat pēc tam, kad ir sasniegta pilnīgas nobriešanas pakāpe. Gaļas krāsas bālums, tās aromāts un struktūra – tās visas ir pazīmes, kas liecina par dzīvības neesamību un par vibrācijām, kas tiek uzņemtas, to ēdot.

 

(tulktos no http://www.lightfigures.com)

This entry was posted in Citi. Bookmark the permalink.

Comments are closed.